Beijing here we are - Reisverslag uit Peking, China van GuoYumengShen - WaarBenJij.nu Beijing here we are - Reisverslag uit Peking, China van GuoYumengShen - WaarBenJij.nu

Beijing here we are

Blijf op de hoogte en volg GuoYumengShen

23 Juli 2014 | China, Peking

Vandaag (woensdag) zijn we om ca 12.00 uur middags geland op Beijing International Airport. Een prima vlucht met wat "bumby" weer onderweg waardoor de een lekker heeft geslapen en de ander eigenlijk helemaal niet. Het vliegveld is vertrouwd en via de wc's, douane en bagage claim stappen we in de metro die ons in ongeveer een klein uurtje naar de stad brengt. Daar gaan we verder met de metro (lijn 2 en lijn 4). Allemaal weer heel erg bekend. We stappen uit bij de metrohalte Ping An Li en dan ineens weten we het niet meer zo zeker. Was het nu uitgang A, B of D? We denken allemaal D, maar toch voor de zekerheid maar even bellen met het hostel. Soms kom je ergens boven de grond en dan weet je helemaal niet meer waar je staat. Het wordt uitgang B, maar boven de grond herkennen we het niet direct. De kids roepen in koor: "Links", maar de ouders hebben de kaart bestudeerd en gaan naar rechts. Na een poosje lopen in de hitte (gelukkig is het bewolkt) gaan ook de ouders twijfelen, we keren om en bellen nog een keer, nu met de hulp van een Chinese dame die voorbij komt. We moeten toch terug......de kids hadden gelijk. Vanaf dat moment zijn wij ouders volgers geworden en om 16.30 zijn we terug in de Red Lantern. De eigenaar herkent ons gezelschap en lacht vrolijk, de kinderen zijn allemaal veel groter geworden (Volgens mij zijn ze gegroeid omdat ze gewoon gelijk hadden!). We ruimen snel de kamers in, even douchen en dan aan het frisse goudgele vocht (uiteraard niet voor de kinderen). Daarna nog even fruit halen en naar de bank. Om 18.00 eten; rijst, ei en tomaat, egg plant, frietjes (om af te kikken), sizzling beef (soort Tipan) en het smaakt allemaal verrukkelijk. De vermoeidheid slaat er nu wel in. De kinderen spelen nog een spelletje pool biljart, maar de ouderen zoeken al vroeg het bedje op.....waarschijnlijk liggen we midden in de nacht wel een paar uur wakker vanwege het tijdsverschil. Maar Beijing....here we are (again).

• 23 Juli 2014 - 14:38

Petra:

Hey you all there again......heel veel plezier daar! Wij volgen! Petra en Lizette!

• 23 Juli 2014 - 15:06

Carla Pieterse:

FF bij slapen en dan er tegen aan, druk programma, leuk om te lezen (Goed gedaan Hilda), veel plezier. Carla.

• 23 Juli 2014 - 15:55

Bettina:

Ik wens jullie allemaal heel veel plezier! Ik vind het leuk om jullie avonturen weer te kunnen volgen.
    Groetjes, Bettina

• 23 Juli 2014 - 16:52

Jeroen:

hoi allemaal, leuk om jullie weer te volgen. veel plezier en doe ze de groetjes.
    jeroen, monique en maxine

• 23 Juli 2014 - 18:17

Pa En Ma Wagensveld:

Hallo allemaal het was weer een hele reis maar dit zit erop vanaf nu is het voor jullie ook weer gewoon dag en nacht. Nu gaan jullie een prachtige reis maken wij wensen jullie verder veel plezier en...we volgen jullie en we genieten weer van jullie prachtige verhalen / foto's veel liefs voor iedereen Pa en Ma.

• 23 Juli 2014 - 22:41

Monique De Swart:

Hoi allemaal,

Goed aangekomen dus. Geniet ervan en we volgen het graag.

Groetjes,
    Jeroen, Maxine en Monique

• 24 Juli 2014 - 00:22

Gerard, Guy, Lieslot:

Heee Rinnie, Jos en Yumeng,
    We wensen jullie heel veel plezier! Wisselen jullie wel even mobiele nummers uit??

• 24 Juli 2014 - 10:05

GGL:

Hoi, alle woorden van ons staan niet bij onze reactie! Wij volgen jullie nog even vanuit Zuid Frankrijk.... We hopen gauw weer iets te lezen!!!
    Groet GGL