Het zomerpaleis - Reisverslag uit DeShengMen Nei, China van GuoYumengShen - WaarBenJij.nu Het zomerpaleis - Reisverslag uit DeShengMen Nei, China van GuoYumengShen - WaarBenJij.nu

Het zomerpaleis

Blijf op de hoogte en volg GuoYumengShen

18 Augustus 2014 | China, DeShengMen Nei

Vandaag dan eindelijk naar het enige echte zomerpaleis in Beijing. In 2005 zijn we hier geweest met de kinderen (Shen en Yumeng) die toen 2 en 4 jaar waren. Toen onze vakantie begon zaten we on het verkeerde park mede omdat we 2 metrohaltes te vroeg uitgestapt waren, maar vandaag ging het goed.

Om 10:30 gaan we op pad en met metrolijn 4 hebben we een rechtstreekse verbinding zonder over te stappen. We kopen een simpel 'entrance' kaartje zonder nog extra's voor allerlei tempels en pagodes.

Rinnie heeft ergens gezien dat er gisteren 88.000 bezoekers in het zomerpaleis zijn geweest. Vandaag zullen dat er niet veel minder zijn. Het valt ons op dat alle belangrijke attracties veel drukker zijn dan 2 jaar geleden. Misschien omdat het in China economisch beter gaat en het gemiddelde inkomen dus hoger komt te liggen. Zo zien we in China ook veel producten waar 'made in Korea' op/in staat.

Maar goed, het is dus hartstikke druk en veel groepen komen voorbij met de gidsen die allemaal in microfoons hun verhaal staan te vertellen. Het kan aan ons liggen, maar we zijn deze drukte wel een beetje 'zat.' Misschien omdat het de laatste dag is of omdat we verlangen naar de rust van Scherpenzeel en Gerwen. Vooral de 'promenade' langs het Kunming Lake is enorm druk.

Later komen we bij de marmeren boot en dan gaan we wat meer tussen de bomen en het gras door terug. Hier wordt het rustiger. We komen ook nog bij Suzhou street, eigenlijk een watertje met links en rechts winkeltjes. Dit lijkt enigszins op het Suzhou bij Shanghai, of het Venetië van China.

Daarna wandelen we verder en eten lekkere noodles (vanaf vandaag eet ook Guo noodles). Wij nemen een broodje met vlees (hot and spicy). Het eten zal straks in NL allemaal wel erg flauw smaken!

Na de lunch, zittend op straat, lopen we naar de garden of harmony. Hier zijn we wel geweest in 2005 en Yumeng speelde hier hier een klein stukje, samen met een Chinese mevrouw op een soort viool. Het is erg leuk om dit weer te zien. Alleen zijn de houten groen balken nu voorzien van plastic groene bescherming. Gelukkig zijn de Lotus bloemen nog echt.

Daarna lopen we verder en gaan weer terug naar het meer. Daar huren we een waterfiets achtige boot voor 6 personen . In een uurtje varen er om het eiland dat midden in het meer ligt en botsen we af en toe tegen wat Chinezen aan. Op het water is het heerlijk en de kinderen bungelen met de voeten in het water, nadat ze zelf hard hebben moeten trappen.

Rond 16:30 zijn we weer veilig aan wal en lopen dan naar de uitgang. We kopen nog wat souvenirs en pakken dan de metro terug. Gelukkig kunnen we een heel stuk zitten. Op de terugweg kopen Rinnie enz Yumeng nog 8 steenmango's die direct opgemaakt worden. Hans en Jos kijken nog in het Li Neng winkeltje naar sportkleding.

In de avond eten we weer in het hostel en daarna gaan we nog even terug naar de Li Neng winkel om nog eat 'shirtjes' te scoren. Nu lekker douchen en opfrissen, de boel wat reorganiseren voor morgen en dan zijn we klaar voor de terugvlucht morgen middag. Om 14:55 vertrekken we pas vanaf het vliegveld in Beijing. Dus we hebben de ochtend om nog wat rustig aan te doen en dan met metro en Airport train naar het vliegveld te gaan.

• 18 Augustus 2014 - 16:03

Leo Smeets :

Goede terugreis. We hebben jullie geweldige reis met belangstelling gevolgd.
    Magda en Leo

• 18 Augustus 2014 - 17:30

Pa En Ma Wagensveld:

De vier weken vakantie zijn nu op jongens maar jullie hebben ontzettend genoten veel gezien en veel gereisd in allerlei vervoer gezeten.(bus trein etc,)
    Maar ook wij hebben genoten van jullie verslag en foto,s Pa staat jullie op te wachten op schiphol.
    Goede reis en wij zien elkaar een vrijdag weer.
    Liefs en een knuffel op afstand voor iedereen.
    Pa en Ma.

• 18 Augustus 2014 - 19:18

John:

Hallo luitjes,

Jullie hebben ons weer meegenomen op een geweldig mooie reis. Dank daarvoor. Ik kan me voorstellen dat jullie ook vermoeid zijn na alles wat jullie hebben ondernomen. Goed reis morgen en thuis weer bijkomen en nagenieten van deze vakantie.
    Groetjes John

• 18 Augustus 2014 - 22:28

Gerben, Anita, Michèlle En Vincent:

Het was super leuk om jullie reisverslagen te mogen lezen!
    We gaan ze nog missen zodra jullie weer thuis zijn ;-)
    We wensen jullie een hele goede terugreis toe!
    Groeten: Gerben, Anita, Michèlle en Vincent

• 18 Augustus 2014 - 23:08

Carla Pieterse:

Nog 1 avondje in China, daarna is weer ff gedaan, fijne terugreis, tot gauw, Carla.

• 18 Augustus 2014 - 23:34

Gerard, Lidy En Gesley :

Wij wensen jullie een hele goede reis terug, behalve jullie hebben ook wij genoten van jullie reis, we werden goed op de hoogte gehouden!! Bij deze willen we dan ook de verslaggever van al die (leuke/mooie) verhalen dan ook nog even extra bedanken. Wat lazen die verslagen lekker weg zeg, erg leuk geschreven, wij gingen er steeds ook echt even voor zitten, want het was niet iets om even snel tussendoor te doen vanwege de lengte (pfff) maar daardoor wel Superleuk!!

We kunnen ons verder voorstellen dat het nu wel goed is geweest en jullie weer terug verlangen naar ons heerlijke kikkerlandje (het lijkt hier op dit moment wel herfst) en jullie Fam.Wagensveld weer naar ons mooie prachtige en RUSTIGE Scherpenzeel.
    Nogmaals een goede reis, en we hopen jullie binnenkort weer te zien/spreken.
    Lieve groet van Gerard, Lidy en Gesley.