Terracotta leger - Reisverslag uit Xincheng, China van GuoYumengShen - WaarBenJij.nu Terracotta leger - Reisverslag uit Xincheng, China van GuoYumengShen - WaarBenJij.nu

Terracotta leger

Blijf op de hoogte en volg GuoYumengShen

16 Augustus 2014 | China, Xincheng

Vandaag splitsen we ons op omdat Fam. Wagensveld naar het terracotta leger gaat. Fam. Pieterse heeft dat al gezien en gebruikt de dag voor een dagje winkelen.

Om 09:20 vertrekt de toer naar de grootste bezienswaardigheid van Xi'an. Hans, Hilda en kids zijn in een groep van 14 met de bus al vertrokken als Fam. Pieterse gaat ontbijten. We zien elkaar dus pas weer aan het eind van de dag en kunnen dan de belevenissen bespreken.

Fam. Pieterse is gaan winkelen in de 'ancient street.' Hier zie je vooral veel kalligrafeer werk, kwasten, inkt en schilderingen. Het is een rustige straat, zeker als je het vergelijkt met de Moslim straat. Het is wel aardig om te zien maar niet spectaculair. We bekijken ook nog een paar supermarkten (waaronder de Wallmart) om wat noodzakelijke inkopen te doen voor morgen in de trein. Tegen de middag lunchen we in een klein restaurantje in een rustig straatje. We bestellen door op een Samsung tablet door het menu heen te scrollen. Zo kan het dus ook! Het smaakt goed en daarna lopen we naar de Moslim markt (voor een 2e ronde). Yumeng wil nog graag poppetjes hebben van Plants versus Zombies (PvS). Het lukt om nog wat leuke dingetjes te kopen, maar nu is het ook wel mooi geweest.
We lopen rond 17:00 terug naar het hostel en treffen daar Hans weer aan.

Ze hebben een leuke dag gehad met een aardige internationale groep (Zweden, Israëlisch, een Italiaan, een Oostenrijkse en twee Engelsen). De gids heeft er de hele dag behoorlijk het tempo in en zijn daardoor ook al iets eerder terug dan gepland. De drie hallen worden bekeken en vanwege de drukte bij het restaurant wordt ook eerst het 'graf van de keizer' bekeken. Dit is een grote groene heuvel en vereist enige verbeeldingskracht van de bezoekers. Pas om 14:30 wordt er gegeten en daarna is het direct terugrijden naar het hostel. Ook de rit terug door de beginnende avondspits gaat voorspoedig en om 16:00 is Fam Wagensveld weer thuis.

Dus ook vandaag is weer goed besteed en we hebben allemaal ook wel weer zin om naar huis te gaan. Niet dat het niet leuk is, maar na een maand reizen is het ook wel weer erg lekker om de luxe van huis straks te hebben. De een mist 'gewoon het huis en de kippen' (Yumeng), de ander mist Otje en het eigen bed met de Panda dekens (Guo) en Shen weet het eigenlijk niet.

Eigenlijk is dat ook wel mooi om te horen. Thuis is dan toch de plek waar je het liefste bent en dat is prima toch.

Morgen met de high speed train naar Beijing. Ongeveer 1250 km in 5.5 uur. We zijn benieuwd!

• 16 Augustus 2014 - 14:35

Carla Pieterse:

Haha, thuis missen, dat herken ik, heb ik ook hoor na 4 weken Frankrijk. Carla.

• 16 Augustus 2014 - 14:38

Agnetha:

Nog maar een paar nachtjes en dan kan je de kippen weer zien! Het gaat goed met ze.

• 16 Augustus 2014 - 15:04

Petra:

Het was fijn om mee te lezen met jullie avonturen! Geniet in een high speed tempo van de laatste dagen! Totziens! Petra

• 16 Augustus 2014 - 15:15

Pa En Ma Wagensveld:

Ja de reis loopt op zijn einde en jullie hebben genoten van alles maar lekker straks in je eigen huis is ook genieten Ottepot zal wel blij zijn dat jullie er weer zijn maar het gaat goed met haar we gaan er elke dag een poosje heen (knuffelen).
    Goed reis terug en dank je wel voor alle leuke mooie spannende verhalen en foto's.
    Veel liefs pa en Ma

• 17 Augustus 2014 - 11:49

Anne:

Nog even genieten van China, daarna weer lekker thuis vertoeven!
    Tot snel!