Het zomerverblijf van de Keizer - Reisverslag uit DeShengMen Nei, China van GuoYumengShen - WaarBenJij.nu Het zomerverblijf van de Keizer - Reisverslag uit DeShengMen Nei, China van GuoYumengShen - WaarBenJij.nu

Het zomerverblijf van de Keizer

Blijf op de hoogte en volg GuoYumengShen

24 Juli 2014 | China, DeShengMen Nei

Vandaag vroeg opgestaan en lokaal ontbijtje gekocht in de hutong. Gestoomde broodjes, groentenpannenkoek (wat een 'n-en!), een gefrituurde stengel om maar wat te noemen. Maar ook wat heerlijke broodjes met kokos en chocolade. Het blijft toch vakantie. Daarna met de metro naar het zomerpaleis van de keizer; een inmens groot park met veel waterpartijen vol met lotus bloemen. Het is een pracht gezicht. De vele stalletjes langs de paden verkopen van alles, bijvoorbeeld handgeschilderde flesjes (aan de binnenkant) waar je dan je naam bij kan laten zetten. Maar ook het maken van snoepgoed figuren van karamel, zelfs geblazen tot 3D figuren. Als we de 'magic corner' bereiken moet Shen wel echt weten hoe de verkoper die 4 metalen ringen van elkaar krijgt. Alleen als je iets koopt wordt je ingewijd in de geheimen van de Chinese magie (inclusief een handleiding!). Hilda zet de uitleg nog op de film, you never know!

We lunchen in het park (noodles, pannenkoeken met ei) en gaan daarna met een bootje terug tussen de vele lotus bloemen door. Daarna is het mooi geweest en nemen we metro naar het Olympische dorp van de spelen in 2008. Het vogelnest en de watercube zijn nog steeds imposant om te zien. Ook hier is het druk en weer veel stalletjes waar van alles te koop is. Nieuw is voor ons een setje met speakers waarop een doorzichtig blok zit met water wat vervolgens gaat trillen op de maat van de muziek. Mooi is ook dat je zelfs met led lampjes verschillende kleurtjes licht kan krijgen in het water.

Na het vele gewandel en slenteren gaan we terug en proberen bij de bank nog wat geld over te maken voor de trip die we geboekt hebben in Inner Mongolia, maar het wordt de bank employee allemaal wat te complex en ze verwijst ons vriendelijk door naar de bank of China (I am so sorry.....not lose face). Dan morgen maar proberen. Om 17.00 zijn we terug, lekker luieren, wat drinken, een spelletje poolbiljart en dan heerlijk eten. Nu (20:30 China) genieten we van een lekker verkoelend briesje, spreker we met een Canadees die ook 2 kinderen heeft geadopteerd en proberen we voor morgen 7 fietsen te regelen om een dagje in Beijing te gaan fietsen. Als nuchtere Hollanders moeten we toch op de fiets voor de verboden stad op de foto!! Morgen weer genoeg uitdaging, bijvoorbeeld mee toeteren in het verkeer op je fiets.

• 24 Juli 2014 - 16:01

Carla Pieterse:

Mooi he, ut zomerpaleis, vooral de overdekte wandelgang. Wat un werk om deze te schilderen.

• 24 Juli 2014 - 18:58

Pa En Ma Wagensveld:

Hallo allemaal, wat een mooie foto van de kids tussen de lotusbloemen en jullie eten lekker lezen we.
    Wat een prachtige dag hebben jullie weer gehad veel plezier met het fietsen kijk goed uit en we kijken met veel genoegen uit naar morgen een nieuw verslag van de dag. Dikke knuffel voor de kids.
    Pa en Ma Wagensveld

• 25 Juli 2014 - 08:30

Ellen De Vries:

Hallo luitjes,
    Omdat ik weer in Holland ben kan ik jullie mooi volgen...
    Geniet van de fietsdag...een hand uitsteken heeft geen zin! Gewoon strak ik de richting kijken waar je naar toe wilt, dan is het voor iedereen duidelijk. Maak maar veel foto's dan plannen we een 'kijkdagje'.
    Mooie vakantie.