We zijn er!!! - Reisverslag uit Peking, China van GuoYumengShen - WaarBenJij.nu We zijn er!!! - Reisverslag uit Peking, China van GuoYumengShen - WaarBenJij.nu

We zijn er!!!

Door: guoyumengshen

Blijf op de hoogte en volg GuoYumengShen

10 Juli 2012 | China, Peking

Hoi allemaal,
Gisteren op tijd vetrokken vanaf Amsterdam. Goede vlucht naar Kopenhagen gehad en daarna om 21.00 door naar Beijing. Vanochtend om 06.00 (nederlandse tijd) aangekomen. Op zich een prima vlucht maar wel wat turbulentie boven Rusland, dus niet echt super geslapen. In Beijing was het bij aankomst prachtig weer (ca 35 graden C). Dus direct in de hitte met de express trein naar de stad. Gelukkig hebben die airco. Overstappen op de metro (lijn 2 en lijn 4). Toen we uiteindelijk ergens vlak bij het hostel zouden moeten zijn werd het een speurtocht. We konden het juiste adres niet vinden en ondanks de routebeschrijving begreep niemand waar we naar op zoek waren. Uiteindelijk spreken we nog een meisje aan en die dacht dat het hostel een klein straatje (hutong) in was....wij stonden precies op de hoek. Maar blijkbaar heweft het hostel twee locaties in Beijing....en ja....wij moesten net dat andere plekje hebben. Gelukkig met de auto en twee ploegen heen en weer gebracht en rond 16.00 (Chinese tijd) ploften we op een stoel. Eerst wat bijgekomen, kamer opgezocht, wat drinken, onder de douche en het leek alweer vergeten. Daarna heerlijk gegeten op de binnenplaats van het hostel. Maar daarna kwam er een heerlijke avondbries, een lichte storm en nu hebben we een tropische regenbui!! Het koelt wel lekker af, maar we zitten dus allemaal binnen. Morgen lekker wandelen in het Beihei park en het Plein van de Hemelse Vrede. De treintickets naar Shenyang zijn besteld. Morgen weer een update.
groetjes van ons allemaal.

• 10 Juli 2012 - 15:28

Elma:

Hey lieve mensen,
    We hebben jullie vliegtuig gister gevolgd tot boven Rusland. Wat een techniek tegenwoordig! Wat dacht je toen je op een ander adres moest zijn? En hoe ziet het hostel er verder uit? Zit 'ie echt in een oude Hutton? En allemaal met stokjes eten? Thuis geoefend? Hoe vind Yumang het om weer in China te zijn?
    Hier alles goed. Make your memories en maximaal genieten! Lieve groet, Elma

• 10 Juli 2012 - 15:57

Bettina:

Wat een belevenis voor jullie allemaal! Zal de verslagen nieuwsgierig blijven volgen. Heel veel plezier gewenst. Lieve groetjes uit Scherpenzeel.

• 10 Juli 2012 - 17:12

Leo Smeets:

Geniet ervan!

• 10 Juli 2012 - 18:35

Monique De Swart,:

Hoi allemaal,

We gaan jullie op de voet volgen.
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen.

Groetjes,
    Jeroen, Maxine en Monique

• 11 Juli 2012 - 19:06

Ellen De Vries:

Ha guys, wat leuk om iets te vernemen. En wat klinkt het allemaal bekend, de Europese broodjes zoeken, Tian'men en vooral het oversteken voor het Park om bij de bus te komen! Houd Yumeng maar stevig bij de hand.
    Regen in Beijing? ik dacht dat er alleen smog kon zijn! Hele leuke tijd, geniet optimaal en veel sterkt bij het vinden van de "roots".

• 11 Juli 2012 - 20:35

Marcel Eigner:

Collega,

Via Tamara jullie site gevonden: fantastisch om te lezen en de foto's te zien! Geniet ervan!

groeten,
    Marcel